Jestem ogromną fanką wizualizacji.

Stosuję je w momentach, gdy potrzebuję się zrelaksować i odprężyć ale również wtedy, gdy stoję przed jakimś wyzwaniem. Kiedy potrzebuję dodać sobie pewności siebie i oswoić się z zadaniem jakie mnie czeka.

Wizualizacja, jak dotąd nigdy mnie nie zawiodła. Poniżej jedna z wizualizacji tzw. “błękitna mgiełka”, która może Ci pomóc w momentach napięcia i odczuwania negatywnej energii w ciele.


Wizualizacja “Błękitna mgiełka” – przebieg:

Przyjmij wygodną pozycję i zamknij oczy.

Następie, wyobraź sobie, że miejsce, w którym siedzisz, spowite jest kokonem delikatnej, niebieskiej mgiełki. Ta świetlista i lekka mgiełka to odprężenie, komfort, ciepło i dobre samopoczucie.

Oddychaj głęboko i powoli, przez pięć oddechów wyobrażając sobie, że z każdym wdechem powietrza odprężająca mgiełka wypełnia górną część twojego ciała: głowę, barki, szyję.

Przy kolejnym wdechu na chwilę zatrzymaj powietrze i wyobraź sobie, jak mgiełka wnika w każdą twoją komórkę, rozluźniając ją, niosąc jej energię…

Wyobrażaj sobie, że z każdym wydechem wydychasz ból, zmęczenie, nieprzyjemne doznania, stres, napięcie. Możesz je wizualizować, np. jako szary dym.

Przez kolejne pięć oddechów wyobrażaj sobie, że mgiełka tym razem wędruje głębiej: wypełnia twoje płuca, docierado brzucha, ramion i każdego palca u rąk. Znów zatrzymaj na chwilę pierwszy wdech (na tyle, by powoli doliczyć do pięciu) i wyobraź sobie, że pełna życiodajnego tlenu mgiełka regeneruje każdą komórkę.

W trzecim cyklu pięciu oddechów skieruj mgiełkę w dolną część ciała: do pośladków, nóg, bioder. Wdychając, wyobraź sobie, jak poświata spływa do pępka i niżej, kiedy wydychasz, wizualizuj jej dalszą drogę: wzdłuż nóg do stóp itd.

Pobądź jeszcze przez chwilę z poczuciem, że błękitna mgiełka odprężenia, komfortu, ciepła i dobrego samopoczucia wypełnia całe Twoje ciało… Teraz powoli w swoim własnym tempie możesz zacząć otwierać oczy i wracać do rzeczywistości.


Pamiętaj, samo przeczytanie wizualizacji nie przyniesie żadnych rezultatów. Abyś mógł/a doświadczyć jej pozytywnego wpływu na Twoje ciało i umysł, musisz wykonać ją w praktyce. A więc – do działa!

Elżbieta Kluska-Łabuz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here